Ferrari Dino 308 GT4

Te koop: Een sublieme Ferrari Dino 308 GT4 van 1976 met 48.422 Km op de teller. De auto is in 1976 geleverd aan de eerste eigenaar in Monaco en is in 1987 verkocht aan de tweede eigenaar in Zuid Frankrijk waar de auto in een boerenschuur is weggezet. De auto is in november 2012 naar Nederland gebracht voor restauratie/opbouw. De auto is recent compleet technisch vernieuwd en groot onderhouden.

Onderhoud oktober 2013 t/m maart 2019

Banden en velgen: Vier nieuwe Michelin XWX , ter vervanging van de Michelin XWX banden uit 1986. De originele velgen zijn kaal geschuurd en strak gemaakt en opnieuw gespoten.

Ophanging en stuurinrichting: Het gehele stuurhuis is vervangen door een nieuw exemplaar volgens originele specificaties en overbrenging inclusief stuurkogels en is daarna uitgelijnd.

Airconditioning: Het gehele systeem is vervangen, inclusief leidingen, drogen en een nieuwe compressor. De condensor is reeds in 2013 vervangen. En gevuld met R13A.

Motor en onderhoudsservice in 2018: Motorolie, versnellingsbakolie en remvloeistof en alle filters zijn vervangen. Koppeling, klepspeling en de carburateurs zijn afgesteld. De bougies zijn gecontroleerd. Tevens een nieuwe distributieriemen met 4 nieuwe nokkenas pulleys (verbeterde aftermarket versies).

Interieur: Het interieur is gereviseerd en opnieuw bekleed naar een originele situatie met originele materialen volgens de originele specificaties.

Exterieur: Motor raambediening passagierszijde vervangen inclusief raam en geleidingsrubbers.

Techniek:

Cilinderkoppen: Deze zijn lichtelijk gevlakt, de kleppen zijn opnieuw ingeslepen en de koppen zijn gereinigd. Daarna zijn de kleppen afgesteld. De koppen zijn opgebouwd met een nieuw pakkingset. Voor de distributie zijn nieuwe riemen en spanrollen gebruikt. Aan de linkerkop is een nieuwe aansluitbus in de kop gezet voor de kachelaansluiten. Aan de rechterkop is een nieuw spanmechanisme geïnstalleerd.

Motorblok: De zuigervoeringen zijn gehoond en de zuigers zijn gemonteerd met nieuwe zuigerveren. Het blok is schoongemaakt en opgebouwd met nieuwe pakkingen.

Smeerolie systeem: Het systeem is gereinigd met nieuwe pakkingen, filter en oliedruksensor. De leidingen voor de carter ventilatie zijn vervangen. En de olie is vervangen voor een vol synthetische 10W40 van CF kwaliteit.

Koelsysteem: Radiator is een nieuwe core van messing in gezet. Alle rubberen slang stukken en klembanden zijn vervangen. Ook de waterpomp is voorzien van nieuwe lagers en afdichtingen. De thermostaat is vernieuwd. De aluminium leidingen die door de tunnel van voor naar achteren lopen zijn vervangen door leidingen met een een dikkere wanddikte.

Brandstofsysteem: Er is een nieuwe brandstofpomp geplaatst en ook de brandstof filter is vervangen. Het luchtfilterbak is opnieuw in de krimplak gezet. Alle flexibele brandstofleidingen zijn vervangen inclusief klemmen. de carburateurs en alle aluminium leidingen zijn in ultrasoon gereinigd.

Koppeling: De koppelingsplaat is opnieuw bekleed met een hoogwaardig race materiaal. De toplager is vervangen. De druklager en de drukgroep zijn schoongemaakt en opnieuw gemonteerd. De borgmoer voor de overbrenging is vernieuwd.

Versnellingsbak: de versnellingsbak is intern en extern gereinigd. Daarna is de bak gevuld met Kroon Classic Gear MP90.

Aandrijfassen: De aandrijfassen zijn gereinigd en opnieuw gemonteerd.

Wielophanging en stuurhuis: De linker hoes van het stuurhuis is vervangen. De bussen van de draagarmen en torsiebars rondom zijn vervangen. De speling op de wiellagers zijn afgesteld. En daarna is alles uitgelijnd.

Remmen: De remmen zijn rondom overhaalt en voorzien van nieuwe ringen ect. Rechtsvoor is een nieuwe zuiger geplaatst.

Elektrisch: Er is een volautomatische antenne geplaatst met relais schakeling, de antenne was niet aanwezig bij de koop van de auto. De dynamo is gereviseerd en voorzien van nieuwe borstels en een nieuwe spanningsregelaar. De startmotor is gereviseerd en voorzien van nieuwe startrelais. De bougies zijn vervangen inclusief nieuwe bougies kabels, nieuwe verdelerkap en nieuwe contactpuntjes.

De mistlampen zijn vervangen voor nieuwe Carellos. Er zijn luidsprekers aangebracht met MDF adapters. Er is een nieuwe accu geplaatst. Het achteruitrijglas is vervangen. De knipperlichten zijn vernieuwd, deze waren links en rechts verschillend.

Carrosserie: Het 308 GT4 Dino embleem is vervangen, deze was gebroken. De stoelsledes zijn vervangen voor universele Ricaro sledes. De ruitenwisserbladen zijn vervangen.

Airco: De condensor is vernieuwd. De airco is op vacuüm getest en opgevuld en tevens is een actief lekdichtheid middel toegevoegd.

 

Merk Ferrari
Model Dino 308 GT4
Kilometerstand Km 48.422